закрыть

Панель Авторизации

Top Panel
Авторизация
Top Panel
Загрузка...

Баннер


Авто з Європи за пільговим акцизом: що потрібно знати. ВЛАСНИЙ ДОСВІД
Рейтинг пользователей: / 0
ХудшийЛучший 

Volk1Майже кожний середньостатистичний український водій мріє про вживане авто з Європи за помірною ціною. Там такого добра, як кажуть, донесхочу – на будь-який смак (бренд) і гаманець. Але тривалий час мрії так і залишалися мріями.

Однак минулого року сталася довгоочікувана подія, яка не на жарт розхвилювала багатомільйонну армію автовласників...

Маємо на увазі Закон України № 3251 «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів». Цей документ передбачає зниження до 2018 року розміру акцизного збору на легкові уживані автомобілі. Водночас у ньому йдеться лише про ті уживані автомобілі, які випущено не раніше 2010 року (за екологічним стандартом «Євро-5», який діє в Україні).

Не забувати про обмеження

Щоправда, закон встановлює цілу низку суттєвих обмежень, але процес, як то кажуть, пішов. Насамперед заборонено гнати машину з країни-агресора – РФ. Щодо Євросоюзу, то впродовж року можна пригнати звідти лише одну машину. Щасливий власник може насолоджуватися авто теж мінімум рік, бо продати «залізного коня», згідно із законом, він не має права. Дозволено приганяти машини, випущені лише починаючи з 2010 року, бо більш «дорослі» авто під пільговий акциз не потрапляють – не були обладнані «Євро-5». До речі, обов'язковість цього стандарту для легкових авто діє у Європі вже з 2008 року. Проте все це дрібниці. Головне інше – акциз зменшено в рази і на покупці пристойного в усіх відношеннях авто можна зекономити. Скільки? Тут треба рахувати.

З чого складається бюджет?

Насамперед із платежів, обов'язкових до сплати і які, звичайно, вплинуть на кінцеву вартість авто. Зокрема:
- ввізне мито – 10% від вартості (автомобілі з країн ЄС – 9,1% (2016 рік), 8,2% (2017 рік), 7,3% (2018 рік);
- податок на додану вартість – 20% від сукупної вартості автомобіля;
- збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (сплачується під час першої реєстрації автомобіля) – 3 – 5% від вартості автомобіля.
Але й ці витрати не остаточні. Для подорожі за машиною потрібно платити за візу, дорогу, проживання, харчування. Усе це також варто включити до бюджету для здійснення автомрії.
Досвідчені люди рекомендують брати у подорож кешем не більше 10 тис. євро – це ліміт, який не потрібно декларувати. Інші гроші краще покласти на банківську картку. Це, так би мовити, перший варіант, коли за автомобілем подорожує його потенційний хазяїн. Проте є й інший варіант.

Посередник допоможе

Пам'ятаєте ринковий закон – попит породжує пропозицію? Так і в нашому випадку – в спеціалізованих ЗМІ та соціальних мережах досить легко відшукати людину, яка пропонує пригнати машину з Європи та навіть пройти всю процедуру розмитнення і реєстрації авто в Україні. Наприклад, такий собі Dmitry, якого автор відшукав у соціальній мережі, пропонує пригнати машину на білоруський кордон за 400 євро, плюс транспортні витрати (касові чеки додаються). Чому на білоруський кордон? Тому що майбутньому власнику авто треба власноруч в'їхати в Україну на пригнаному авто, аби потрапити під дію пільгового акцизу.

Скільки зекономить пільговий акциз

Сама Європа вже давно живе і працює в режимі економії. Тому крутий джип або навіть седан бізнес-класу порівняно з Україною трапляється тут набагато рідше. Водночас треба знати і пам'ятати одну річ – чим дешевше авто там, тим меншою буде економія. Наприклад, бюджетний Пежо-107, який можна придбати в Німеччині за 3 000 євро, після сплати всіх платежів обійдеться українцю в 4 050 євро. Основна економія – пільговий акциз. Судіть самі – за «старим» акцизом довелося б платити 1 092 євро, а за пільговим зараз – лише 102 євро...

Якщо фінанси дозволяють претендувати на круте авто, будь ласка, Мерседес Е 350. У хорошому стані така машина коштує у тій же Німеччині близько 20 000 євро. Заможний українець, сплативши всі податки, легалізує в Україні цей крутий мерс загалом за 35 500 євро. За старим акцизом ціна питання сягала б 40 200 євро. Різницю відчуваєте?

Повний розклад на конкретному прикладі

Утім, звісно, теорія ніколи не замінить практики. Наш кореспондент отримав поширену інформацію у людини, яка самотужки з'їздила до Європи за машиною. Отже, знайомтесь – киянин Володимир Деменюк, фахівець з ІТ-технологій. Ось що він розповів:

– Мій пошук машини починався зі збору інформації. Її мало й вона дуже суперечлива. А запитань було багато – де шукати авто, як спілкуватися з продавцем, які документи оформляти, як пройти митницю і, найважливіше, скільки грошей знадобиться.

Машину шукав по інтернет-ресурсах: www.mobile.de (приватні оголошення і майданчики в Німеччині), www.kvd.se (державний аукціон у Швеції). У Німеччині краще шукати на майданчиках, ніж у приватників. Водночас варто врахувати, що є майданчики, де продавці – не німці (турки, казахи та ін.). Будьте уважними – вони можуть підсунути биту, підготовлену до продажу машину без історії.

Шведський держаукціон – це специфічний майданчик зі своїми плюсами і мінусами. У шведів розрахунок тільки на безготівку, причому кронами. І в заставу залишається ПДВ 25%, у принципі, як і в Німеччині, але у німців – 19%. Забігаючи наперед, зазначу – ПДВ повертається без проблем. На шведському аукціоні є детальний опис машин і приблизна сума, яку хоче отримати аукціоніст. Машини йдуть з підігрівом палива (північна країна), двома комплектами гуми на дисках. Шведи на вимогу готують транзитні номери і допомагають в оформленні документів. З мінусів – машину купуєте без огляду. Тому краще брати в Німеччині.

Перед виїздом до Євросоюзу слід оформити візу. Її вартість близько 1 800 грн. Оформлення – пару тижнів. Не платіть посередникам, це гроші на вітер! У візовому центрі вам допоможуть заповнити потрібну анкету за 25 грн. Обов'язково подбайте про наявність копій документів (паспорт український і закордонний). Також треба взяти довідку з банку про стан рахунку (на рахунку повинно бути грошей з розрахунку 350 євро на кожен день перебування в Євросоюзі), довідку про заробітну плату за останні 6 місяців (якщо зарплата в довідці мінімальна, можуть відмовити, дуже завищувати не варто – можуть зажадати довідку з податкової про сплачені податки). Якщо є документи на нерухомість – це буде плюсом. Для візи треба зазначити мету поїздки – наприклад, тур до європейського міста або купівля авто (але в такому разі на рахунку повинна бути сума на це). Для оформлення візи слід підтвердити проживання (бронь готелю) і бронь квитків на автобус або літак. Віза готова, вибираємо машину.

Я придивився кілька машин у Німеччині. Зателефонував до продавців і домовився про час огляду. Подбав про квитки і готелі (можна зупинитися в хостелі) – 35 євро автобус, 60 – 80 євро хостел.

Дорога втомлює, зі Львова їхали до Любліна, там пересадка. Майже дві доби в автобусі.

І, нарешті, майданчики з машинами в Німеччині, які працюють досить незвично. Приїхавши, повідомте, що домовлялися про огляд. Вам дадуть ключ від машини, отож ідіть дивитись. Якщо варіант сподобається, тоді з вами починають розмовляти і торгуватися. Під час розмови з продавцем ціна відразу може знизитися на 500 – 700 євро. Стартова ціна вподобаного мною Фольксвагена Туран 2012 року випуску (1,6 дизель) – 10 400 євро(на ФОТО). Після переговорів на майданчику забрав за 7 600 (плюс 1 500 євро застави).

Угода оформляється на місці, на майданчику. На руки отримуєте купчу, два брифа (аналог техпаспорта), страховку, купуєте транзитні номери (жовті на 4 дні, червоні – на місяць), ціна на номери коливається залежно від регіону. Ще отримуєте сервісну книжку, експортну декларацію. Для оформлення митної декларації треба вказати, через який митний пункт будете виїжджати. Залишаєте 19% ПДВ як заставу того, що виїдете за межі єврозони і поставите машину на облік.

Забираєте машину, ставите номери, заправляєтеся пальним. Ціна дизпалива в Німеччині 1,07 – 1,15 євро/літр. Заправив півбака (30 літрів), щоб доїхати до Польщі, там паливо дешевше – 0,8 євро/літр. 40 літрів мені вистачило на 800 км (Франкфурт – Дрезден – Вроцлав). Переночував у Вроцлаві (готель 23 євро). У Польщі заправився «під зав'язку».

Перед проходженням кордону слід зробити попередню митну декларацію на Київській регіональній митниці (КРМ) через брокера. Потрібні копії документів на машину, брифи, експортна декларація, копії паспортів, зазначення пункту переходу, купча. Ваш родич, друг (не важливо) вносить на рахунок КРМ 20% ПДВ від вартості в купчій, отримує через брокера ПМД (попередню митну декларацію). Коштує це недешево – мені обійшлося в 1 280 дол. США за курсом НБУ.

Польський кордон пройшов без проблем – рівень європейської держави відчувається в чіткій роботі митниці. Наші митники й досі працюють по-старому – маса часу витрачається даремно.

Так, акциз на порядок знизили, проте залишили (або додали) багато надуманих платежів. Наприклад, слід отримати сертифікат відповідності «Євро-5». Придбана машина 2012 року випуску, в документах зазначено, що вона відповідає нормам «Євро-5», але я все одно повинен отримати сертифікат відповідності, який видає УкрСЕПРО. Майданчиків для видачі по Україні лічені одиниці, а в Києві лише два. Сертифікація зайняла два дні, вартість 1 200 грн.
У Київській регіональній митниці мені повідомили, що ціна в купчій занижена. Тому для отримання документів по повному розмитненню довелося доплатити до ПДВ ще еквівалент 220 дол. США за курсом НБУ, а також обов'язкові платежі (акциз – 500 євро і мито – 700 євро).
Реєстрація автомобіля в сервісному центрі МВС обійшлася в 250 євро (пенсійний фонд, техпаспорт, українські номери). Платив, звичайно, в гривнях.

Мій бюджет:
- віза – 80 євро;
- дорога, проживання, дизель, їжа – 200 євро;
- машина – 7 600 євро;
- оформлення в Європі – 60 євро;
- митниця – 1 400 євро, акциз – 500 євро, мито – 700 євро;
- сертифікація – 58 євро;
- пенсійний фонд – 210 євро;
- сервісний центр МВС (перша реєстрація авто) – 40 євро.
Разом (з баварським пивом і ковбасками) – 10 900 євро.

Отже, Фольксваген Туран 2012 року випуску, 1,6 дизель, пробіг 160 000 км, комплектація: механіка, підігрів палива, підігрів сидінь, круїз, текстиль, блютуз – така машина в Україні коштує близько 17 000 – 18 000 дол. США.

Щодо повернення ПДВ. Після постановки на облік відсканував техпаспорт і надіслав німцеві, через два дні отримав свої 19% застави назад через міжнародний переказ – 1 400 євро.

Чи поїхав би ще? Так. Страшного в цьому нічого немає. Оплачувати машину краще за безготівковим варіантом – простіше буде спілкуватися з митницею (не зможуть підняти ціну) та й ПДВ вам повертатимуть на рахунок, з якого оплачували.

Volk2

Василь Чорний

Обновлено 20.03.2017 09:29
 

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить